Охорона життя і здоров’я

 Громадська координаційна рада школи

- робота з працівниками дитячих медичних установ, органами внутрішніх справ та психологами;

- розробка спільного плану відповідних дій із урахуванням вікових груп учнів, соціального складу та інших особливостей мікрорайону.

 

Сектор педагогічного колективу

     Здоров’я – найбільше благо. Так говорили римляни. Людина завжди прагнула і прагне зберігати і зміцнювати своє здоров’я.       Щоб досягти цієї мети необхідно проводити:

- семінари;

- круглі столи;

- лекції на чолі з медпрацівниками;

- створювати психологічний клімат на уроці.

 

Сектор виховної і позашкільної роботи 

    Одним із основних напрямів у виховній і позашкільній роботі є впровадження здоров’язберігаючих технологій. Основна мета – виховати не тільки соціально-активну, творчу, самостійну особистість, але зі збереженням фізичного і психічного здоров’я, заснованого на здоровому способі життя. Для досягнення мети необхідно проводити:

- класні години;

- залучення до гуртків;

- активний відпочинок, бажано на свіжому повітрі;

- загальношкільні заходи( День здоров’я, заходи екологічного виховання);

- суспільно-корисна праця;

- бесіди про здоров’я чи практичні заняття з основ гігієни;

- етичні бесіди;

- бесіди щодо попередження дитячого травматизму.

 

Сектор батьківського комітету

    Здоров'я дітей засноване в першу чергу на родиному стані: взаємовідносинах між батьками, соціально-побутових умовах, наявності доброзичливої атмосфери взаємодії і співробітництва. Взаємини між батьками і дітьми повинні бути довірливими, дружніми, товариськими.Тому основна виховуючо-роз'яснювальна робота ведеться адміністрацією школи, класними керівниками в першу чергу з батьками учнів - адже від них залежить, при якому стані здоров'я дитина почне навчання в школі. Школа при постановці цілей і задач виховної роботи з здоров’язберігаючими технологіями спирається на анкетування батьків і учнів, що показує не тільки загальний стан даної проблеми, але і можливі шляхи її рішення:

- загальношкільні та класні збори;

- лекторії, щодо профілактики шкідливих звичок і сприяння здорового способу життя;

- спільні свята ( «Мама, тато і я – спортивна сім’я»);

- відвідування екскурсій, музеїв;

- анкетування, щодо загального стану здоров’я;

- індивідуальна робота класних керівників з батьками в плані організації спільної роботи, щодо формування здорового способу життя та безпеки життєдіяльності.

 

Сектор здорового харчування

       У певній мірі людина, особливо діти, є продуктом того, що і як вони їдять. Здоров’я залежить від збалансованості харчування і від того, яку їжу їдять: вона – продукт природи, чи штучно виготовлена.

      Сектор здорового харчування ставить перед собою завдання:

- перевірка знака якості їжі;

- проводить бесіди з учнями, щодо збалансованого харчування;

- проводить масову агітацію, щодо користі гарячого харчування кожного дня;

- проводить постійне анкетування серед учнів «Які б страви ви хотіли бачити в нащій їдальні?».

 

Сектор фізичного виховання та спорту

        Ще лікарі Стародавньої Греції говорили, що без фізичного навантаження людина не може бути здоровою. Отже, чинником, який сприяє зміцненню здоров’я є фізичне навантаження. Воно має оздоровчий вплив на організм дитини. Щоб досягти цієї мети ми застосовуємо:

- ранкова гімнастика (10 хвилин перед першим уроком, кожного дня);

- уроки фізичної культури (3 год. на тиждень з 1 по 11 клас)- фізкультурні хвилинки на кожному уроці;

- ігри та фізичні вправи на перервах і в режимі подовженного дня;

- загартовування;- активний відпочинок на відкритому повітрі;

- заняття в спортивних секціях і участь в шкільних спортивних змаганнях;

- участь у районних спортивних змаганнях.

 

Сектор сприяння здорового способу життя на навчальних заняттях (уроках)

- У початковій школі: створити умови для комфортного відчуття дитини в школі, для його повноцінного розвитку, для збереження його здоров'я. (за допомогою курса "Основи здоров’я")

- У середній школі: створити умови для пізнання своїх психічних і фізіологічних, психологічних, моральних, розумових особливостей, розуміння сутності здоров'я і здорового способу життя і використання цих знань для рішення проблем свого здоров'я і розвитку.( інтегрований курс "Основи безпеки життєдіяльності")

- У старшій школі: допомогти виробити здатність до самостійної організації здорового способу життя і навчитися керувати своїм розвитком, станом свого психічного, фізичного і морального здоров'я.(інтегрований курс "Основи безпеки життєдіяльності")

- Впровадження в навчальний процес здоров’язберігаючих технологій дозволяє домогтися позитивних змін у стані здоров'я школярів. Основною метою нашої освітньої установи, що прагне працювати в руслі педагогіки здоров'я, стало формування здоров’язберігаючого освітнього простору, що відповідає медичному і педагогічному принципу "Не нашкодь!"- встановлювати тісні міжпредметні зв’язки з математикою, працею і фізичною культурою.

 

Координаційна рада медичного персоналу школи

-проводити батьківські лекторії (щодо дотримання учнями режиму дня, необхідність гарячого харчування, дотримання правил особистої гігієни);

-проводити бесіди з учнями школи та педпрацівниками, щодо профілактики гострих распіраторних захворювань, гострих кишкових захворювань;

- створювати санбюлетені;

- контролювати гігієнічний стан ідальні та якість їжі, гігієнічний стан школи (слідкувати за вологим прибиранням та прибиранням з дезинфікуючими і миючими засобами).